Klantenservice en status
Onderwerpen
Op de volgende website vindt u meer informatie:
- Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 (Wmo)
- Wet langdurige zorg (Wlz)
- Voorzieningen voor werk zoals uw vervoer en eventueel onderwijs (UWV)
- Zorgverzekeringswet (Zvw), uitvoering door zorgverzekeraars
- Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen (WIA) en de Participatiewet
Neem contact op met onze klantenservice voor het maken van een afspraak voor reparatie.
- Alle buitendienstmedewerkers dragen een mondkapje voorzien van het RSR logo voor betere herkenbaarheid
- Alle medewerkers nemen de algemene hygiëne maatregelen in acht
- Zij houden anderhalve meter afstand
- Zij schudden geen handen
- Medewerkers die verkouden zijn of griepverschijnselen hebben, gaan niet aan het werk
- Wanneer een buitendienstmedewerker naar een eindgebruiker gaat met een (vermoedelijke) besmetting met Covid-19 virus, is er een chirurgisch mondneusmasker, schort, bril en handschoenen beschikbaar. Zo waarborgen wij steeds de gezondheid van onze eindgebruiker en van onszelf.
Heeft u een beperking of chronische ziekte? Via het Wmo-loket van uw gemeente of het wijkteam kunt u een rolstoel, scootmobiel, aangepaste fiets of een Regiotaxi regelen. Afhankelijk van uw indicatie, het soort hulpmiddel of vervoer moet u wel of niet een eigen bijdrage betalen. Uw gemeente kan u hiermee helpen.
Overige hulpmiddelen, zoals een trippelstoel of hoog laag bed kunt u aanvragen via uw zorgverzekeraar. Heeft u het hulpmiddel minder dan een half jaar nodig, dan kunt u het direct lenen bij een Vegro of andere thuiszorgwinkel. U hoeft hier in de meeste gevallen niet voor te betalen.
Jouw mobiliteit staat bij ons voorop. Daar werken wij dagelijks hard aan. Mocht er iets niet naar wens zijn verlopen, dan horen wij dat graag van je. Vul hier ons klachtenformulier in en wij reageren hier binnen 1 werkdag op.
Heeft u een afspraak in de ochtend? Dan komen wij tussen 08.00 en 12.00 uur met uitloop tot 13:00 uur.
Heeft u een afspraak in de middag? Dan komen wij tussen 12.00 en 17.00 uur met uitloop tot 19:00 uur.
Neem voor het doorgeven van een overlijden contact op met onze klantenservice. Aangezien het ophalen van het hulpmiddel bij overlijden per gemeente kan verschillen, kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zij kunnen u mondeling helpen bij het plannen van een afspraak.
Tijdens onze openingstijden van de klantenservice (maandag tot en met vrijdag van 8.00 – 17.00 uur) adviseren wij u ons contactformulier in te vullen. Vermeld in het veld “vraag/opmerking” dat u graag een storing wilt melden en dat u spraak of gehoor gehinderd bent.
Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Ja, u mag uw hulpmiddel gewoon op vakantie meenemen. U bent wel zelf verantwoordelijk voor het vervoer van uw hulpmiddel naar uw vakantiebestemming. Verder is het belangrijk om met het volgende rekening te houden:
- Blijft u in Nederland? Dan krijgt u de service die u van ons gewend bent.
- Gaat u naar het buitenland? Dan moet u bij een storing zelf de reparatie regelen. De kosten zijn voor eigen rekening.
Gaat u vliegen?
- Sluit dan een reisverzekering af die ook uw hulpmiddel dekt. Let op: veel verzekeraars eisen dat uw hulpmiddel uw eigendom is. Anders krijgt u bij schade niets vergoed. Een uitzondering hierop is de reisverzekering van ANWB.
- Maak foto’s van uw hulpmiddel voor u op reis gaat. En maak foto’s van uw hulpmiddel als u schade heeft. Zo heeft u bewijs voor uw verzekeraar.
- Heeft u een elektrisch aangedreven hulpmiddel, regel dan een vervoersverklaring. Alleen met deze verklaring mogen uw accu’s mee het vliegtuig in.
- De accu’s van uw hulpmiddel moeten tijdens de vlucht losgekoppeld zijn. Dit is uw eigen verantwoordelijkheid.
- Geef op tijd de afmetingen en het gewicht van uw hulpmiddel door aan de luchtvaartmaatschappij. Dan is er voldoende plek voor uw rolstoel of scootmobiel. De afmetingen en het gewicht vindt u in de handleiding bij uw hulpmiddel.
Tip
Weet u nu al dat u op vakantie gaat en wilt u reservebanden meenemen? Geef dit dan aan ons door als u de klantenservice belt voor een andere reparatie of levering.
Uw adresgegevens ontvangen wij van uw gemeente. Deze gegevens kunnen en mogen wij niet aanpassen. In Mijn RSR kunt u alleen uw e-mailadres en telefoonnummer aanpassen. Voor het doorgeven van een adreswijziging verwijzen wij u naar ons contactformulier.
Na ontvangst van de aanvraag, via uzelf of via de Wmo-consulente van uw gemeente, nemen wij binnen max 48 uur contact met u op. Als we uw hulpmiddel op voorraad hebben, kunnen we snel leveren. Als een hulpmiddel speciaal gemaakt of besteld moet worden, duurt het langer. Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.
Neem hiervoor contact met ons op. Wij kunnen de status van uw aanvraag inzien.
Als u verhuisd bent, kunt u uw nieuwe adres doorgeven via het contactformulier.
U kunt dan uw klacht voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie van het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen (NKH). Meer informatie over de klachtenprocedure en de Geschillencommissie vindt u op gnkh.klachtregeling.nl. Voor meer informatie over het Nationaal Keurmerk Hulpmiddelen gaat u naar nationaalkeurmerkhulpmiddelen.nl