16 december 2022
‘RSR zoekt altijd naar een oplossing’
Attent Zorg en Behandeling heeft al 27 jaar een goede relatie met RSR. De verschillende locaties van Attent bevinden zich in de regio Duiven en bieden ouderenzorg aan in de breedste zin van het woord.
In al die jaren heeft RSR een sterke band opgebouwd met Attent Zorg en Behandeling. Met collega Els Peters, vestigingsmanager Duiven, ging RSR langs bij ergotherapeut Maaike. Zij werkt nu drie jaar bij Attent met verschillende doelgroepen binnen de ouderenzorg. Dat maakt haar werk heel dynamisch, vertelt ze: ‘Ik werk met ouderen met dementie, ouderen met lichamelijke problemen en ouderen met psychische problemen.’
Echt meedenken
Waarom Attent voor RSR kiest, is voor Maaike wel duidelijk: ‘De lijnen zijn kort en het contact is persoonlijk. RSR is altijd bereikbaar en de adviseurs en monteurs denken echt met je mee.’ Ter illustratie vertelt ze: ‘Wij werken met het Newton-systeem, een zitsysteem waarbij je de rugleuning in verschillende hoeken kunt afstellen. De adviseur of monteur van RSR helpt me bijvoorbeeld met de juiste afstelling voor de cliënt.’ De band die je tijdens zo’n lange samenwerking opbouwt vindt Maaike best bijzonder: ‘Het praatje vooraf en de gezelligheid zorgen ervoor dat het contact niet alleen maar zakelijk is.’
Contact met de cliënt
RSR benadrukt dat ook contact met de cliënt belangrijk is. Els vertelt: ‘We zijn altijd op zoek naar monteurs die niet alleen technisch zijn, maar ook goed contact kunnen maken met de cliënt. We doen er alles aan om Attent te ontzorgen en om het voor de cliënt zo prettig mogelijk te maken.’ Op de vraag of Maaike dit herkent vanuit Attent, antwoordt ze: ‘Ons zorgpersoneel weet wie de monteur en de adviseur van RSR op de afdeling zijn. Zelf zie ik het bij een passing voor bijvoorbeeld een rolstoel: de cliënten vinden het altijd fijn als iemand van RSR daarbij is. Wij ergotherapeuten kunnen een rolstoel afstellen, maar als daarnaast de adviseur of monteur meekijkt, zit de rolstoel helemaal goed.’
Altijd een oplossing
Om zo’n langdurige relatie op te bouwen moet je lokaal betrokken zijn, weet RSR. Maaike legt uit hoe dat gaat bij Attent: ‘Lopen wij ergens tegenaan, dan geven we dat aan bij RSR-adviseur Jos Lintsen. RSR doet daar dan ook echt wat mee en gaat meteen op zoek naar een oplossing. Dat zit ’m soms in kleine dingen. Zo was er een cliënt die niet prettig zat in zijn rolstoel. Samen met Jos zijn we,meerdere keren, bij hem geweest. Elke keer hebben we alles opnieuw afgesteld voor de optimale zithouding. Dat RSR daar elke keer weer de tijd voor neemt, is superfijn.’
Maaike geeft nog een mooi voorbeeld: ‘Mijn collega had een cliënt met ALS die alleen zijn hoofd nog kon bewegen. Omdat een aanvraag van het zorgkantoor te lang zou duren, heeft RSR toen meegedacht over aanpassingen van zijn rolstoel. Ook in zo’n situatie schakelt RSR heel snel: ze denken direct mee over hoe de cliënt optimaal kan functioneren.’